- Rinanna’s lingeriemerk Savage X Fenty gaat in 2022 winkels openen in de Verenigde Staten.
- Het bedrijf wordt geprezen voor zijn inclusiviteit in maat, ras en gender.
- Dit in tegenstelling tot Victoria’s Secret, waarmee Savage X Fenty de concurrentie aangaat in de winkelstraat.
Rihanna’s lingeriemerk Savage X Fenty dat op 1 miljard dollar wordt gewaardeerd, gaat volgend jaar zijn eerste fysieke winkels openen in de Verenigde Staten.
“Je gaat absoluut wat winkels zien in 2022”, zei Christiane Pendarvis, hoofd marketing en design van Savage X Fenty, in een interview met Bloomberg. Pendarvis gaf geen locaties prijs. Wel voegde ze toe dat het merk in de toekomst winkels in Europa zou overwegen.
Het bedrijf heeft pop-upstores getest, maar het opereert vooral online. Daarmee bereikt het merk een deel van de potentiële klanten niet die ondergoed willen uitproberen voordat ze het kopen, legde Pendarvis uit. “Pasvorm en comfort zijn zo belangrijk”, benadrukte ze, om eraan toe te voegen dat sommige klanten zich niet op hun gemak voelen bij online kopen.
Savage X Fenty heeft de mode-industrie opgeschud met zijn body positive-campagnes en catwalk shows, waarin plussize modellen en zwangere vrouwen te zien zijn. Het bedrijf wordt geprezen om zijn aandacht voor inclusiviteit qua maat, ras en gender. Maten zijn er verkrijgbaar van XS tot 4XL.
Dit in tegenstelling tot lingeriereus Victoria's Secret, die lang is bekritiseerd vanwege het gebrek aan inclusiviteit in zowel marketing als product. Dit jaar voerde Victoria's Secret een complete rebranding door, waarmee marketing, winkels en producten op de schop gingen. Sommige items werden voor het eerst toegevoegd, zoals zwangerschapsbeha's.
Met de stap naar fysieke winkels concurreert Savage X Fenty direct met Victoria's Secret in de winkelstraat. Victoria's Secret heeft 871 winkels in de Verenigde Staten en Canada.